att ringa och söka tröst

Att ringa olika människor för att söka tröst när man mår illa som ett jäkla djur.

anonym flicka 18 år.
"men du gumman det låter ju inge kul att höra, har du ätit något konstigt eller är det något annat som tynger dig? Har du tagit sprutan förästen för annars kan det vara den som spökar? Men gå hem och lägg dig och vila så ringer jag sen och kollar läget".

anonym pojke 19 år.
"men du är gravid, det är lilla barnet i magen som spökar. Men jag sitter och äter vi kan höraaaas *klick*"
(blev sur för hans gravitetskämt lika bra att lägga på)

anonym kvinna 43 är.
"men du lillvännen vi står i backen just nu, men ta dig en cola så får du rapa lite. Sen lägger du dig och vila och försök få i dig lite mat innan du far och jobbar. Så ringer jag dig sen".

anonym pojke ska jag aldrig ringa och söka tröst hos. Nu ska jag ta mig en cola, lägga mig och vila och sen fara och jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0