Ett samtal kan ibland inte leda till mycket!!

Ikväll är vi bortbjudna på middag hos mormor och morfar, så jag ringer för att ta reda på vilken tid vi ska anlända.

Jag: Hej morfar!
Morfar: Nämen hej Ida!
Jag: Det är Linn...

Det börjar ju bra iaf....

Morfar: Haha! Jaha, ni har så lika röst så jag hör inte skillnaden.
Jag: Haha ja, det är inte lätt alla gånger. Vilket tid ska vi komma till ni?
Morfar: Jamen har familjen kommit hem?
Jag: Jo, mamma är hemma och pappa är påväg hem. Ska vi komma vid fem?
Morfar: Jaha, men då äre ju vi som är sena. Men kom när ni vill!

Jaha, och när är det....?

Jag: Okej, men då ses vi sen. Hejdå!!

Mamma: När ska vi komma?
Jag: När vi ville.
Mamma: Jaha, och när är det?

Tystnad...

Jag: Vi far fem!!!


"Stjärnan i dramat"
/enbjorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0