Sömnpiller eller vad tror du jag är egentligen?

Emma ringer alltså när klockan står på 23.46 och säger att hon inte kan sova.

Vi pratar om livet och kommer sen in på hennes sömnproblem. Jag googlar på sömnproblem för att hitta några tips som kan göra hennes problem en aning lättare;

  • Lyssna på lugnande musik. Gärna sån musik som man kan utan och innan så man inte koncentrerar sig.
  • Drick mjölk eller varm choklad.
  • Ta något sockerrikt. Först får man en sockerchock men sedan sätter insulinet igång och man blir tröttare än innan.
  • Se till att det är mörkt. Då kan ni även få användning av sådana ögonlappar.
  • Sov svalt.
  • Se till att det är tyst.
  • Skriv ner på papper vad dina tankar är. Ibland kan man stressa upp sig på vissa tankar.
  • Acceptera att du inte kan sova! 

För att kommentera dessa alternativ så verkar det som att dom inte kan bestämma sig. Först så skulle man sova med lugnande musik och vips så var det viktigt att det var tyst. Det kanske var liknande tankar man skulle skriva ner på papperet och reda ut problemet nästa dag. Dom kanske har tänkt till och har något syfte med det hela ändå?

Sen så skulle jag bara vilja säga att om man skulle ligga och lyssna på lugnande låtar som man kunde utantill, så skulle jag bara sjunga med. Jag föredrar tystnaden och använder mig hellre av öronproppar!

Jag tyckte iaf att hon skulle gå upp för att ta en kaka och ett glas mjölk. Om hon gjorde det eller inte är en annan femma.

Men den största frågan är nog varför hon ringde mig från början? Är jag något slags sömnpiller eller?



Godnatt!!
/enbjorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0