de blev en bingla eller bengla eller vad de en buckla? Är de nu vi ska skratta!?

Dagen bara rusade förbi, klockan 06:40 stod david utanför med bilen och brumade. Hur skönt som helst att inte behöva cykla. Sen jobbade jag med eva och städade. Dagens stora samtalsämne var fiske. Jag fick berätta om mina fiskkunskaper och hon blev riktigt impad. Sen mötte jag upp nicke och zacke och hjälpte nicke med lite presenter. (pojken klarad de inte själv).Kan ju även meddela att mitt bankkonto är tömt före jag och linns shopping torsdag innan mallorca. Sen kom snäll-david och plockade upp mig på stan och vi fixade lite små ärenden.
Nu har jag nyss kommit hem från lundqvist har blivit bjuden på paj och annat gott. Mimmi fyller nämligen 20 år idag!  GRATTIS! Nu ska jag ta och på mig pjamasen och sen läsa P.S i love you. Sen sussaaa.

/ett emo.


En liten dialog i lindströms matbord.

mamma: Så då krockade min arbetskompis med en hjort. De blev en bingla på bilen.
emma&pappa: ??? bingla?
mamma: men jag menar bengla?!?
emma&pappa: HAHAHHA du menar BUCKLA!
mamma: har ni aldrig hört att man säger bengla?!
De slutar med att jag och pappa sitter och skrattar och mamma sitter tyst för sig själv och funderar på vad hon just hittat på för ord.

har någon av er hört talas om bingla eller bengla som betyder buckla kan ni ju gärna höra av er!


Kommentarer
Postat av: c

HAHAHA det där är så typsikt veronica, vägrar ha fel!

2009-06-17 @ 22:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0