en natt när man somnar med ett leende.

Vi sitter ner och äter en godmiddag, vi har ställt ut tv bara för att vi ska kunna se sverige matchen. 0-3 i baken. De här kommer de aldrig att kunna ta igen. Nu är de kört tänkt jag. Börjar packa ihop mina saker och sätter mig på min favo cykel på sommaren. Den går ändå i tredje genrerationen. Jag cyklar igenom den hemska skogen livrädd för att möta ett djur på fyra ben. När jag cyklar de sista meterna ur skogen kan jag pusta ut. Jag klarade de ännu en gång utan att ha blivit uppäten av något monster. Nu är de bara cyklingen genom den lilla byn kvar. Byn som jag älskar och som jag kan ut och in. Framme vid myggornas vall, får jag ett sms "3-3 förlägning" Fan tänkte jag, jag missade en kanon match.
På myggornas vall blev de istället en match som kunde gått mot vinst blev istället en storförlust. För en gångskull blev de inga sura miner utan vi packade bilarna mot badplatsen och där blev de bad och grillning. Förstod även den kvällen att killar kommer nog aldrig ur sitt barnsinne. Grill och mys och en massa myggbett drar jag och min bästa vän hem till hans stuga. Vi sitter tysta och läser dagens tidning och den stora händelsen var michael jackson bortgång.
Mätt i magen och lite små trött efter dagen händelser tar jag på mig min sommarhjälm och sätter mig på moppen och åker hem. Just när jag har lagt mig ringer en flicka med barn röst och säger. "ville bara säga att jag älskar dig".
 

jag ler, jag ler och jag somnar med ett leende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0