A la Stockholma: Picture!

Till a la Stockholma fyra tjejor for
Och det var nog inte bara jag som saknade sin mor


På tunnelbanan vi väntade
och till utelivet vi längtade


Om dagarna shoppade vi ganska ofta
Efteråt så åkte vi hem för att softa


Vi träffade en röd liten tomte på Gamla stan
Omringad av brudar, han såg ut att vara van



Med en annan tomte Jenny satt sig breve'
men det såg ut som att han inte ville vara me'


Inne i gränder vi gick
och många goda skratt vi fick



Två kråkor, Lollo och jag föreställde
Medan Jenny tyckte det var en sol som gällde


Jenny blev mycket maskulin
Men trots det var hon mycket fin


Det blev lite Ben & Jerry's glass
i riktigt stora lass



"This is it" var en film som jag bara såg en gång
"They don't care about us" var min favorit sång


Detta var bara en av alla skor vi testade
Jag köpte mig ett par som jag kunde ha när vi festade


"Fyllesvin" var ordet
När kvällen började ta vid och då vissa blev supna under bordet

Sing-star var bland annat något vi roade oss med
och förlusten var något som sved


Alla grabbar stirrade jävel på oss
När vi stod där och shake-ade loss



När kvällen var slut var vi alla matt (?)
Och vi avslutade varje dag med ett "Godnatt"


Efter fem dagar i Stockholm, var det genom dörren vi skulle ut
Snipp-snapp-snut så var sagan slut


/enbjorn


Kommentarer
Postat av: lovisa

BRA LINN:D! det där var bra skrivet!!

2009-11-08 @ 21:59:45
URL: http://lovisabr.blogg.se/
Postat av: Sofiie

HAHAH XD Klockren! Riktigt fin dikt o bra sammanfattning ;)

2009-11-13 @ 14:29:42
URL: http://sofieogren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0