Jag har då någons stöd...

Häromdagen pratade jag och min mor i telefon och jag var deprimerad över att det är så svårt att skaffa jobb:

Jag: Ja, jag får väl helt enkelt gå ut och sälja mig själv...
Mamma: Jamen de kan du ju göra!
Jag: ... Va?!
Mamma: Jamen de va ju en kille i Skellefteå som hade ställt sig ute på torget med en skylt. Han hade fått jätte många erbjudanden!
Jag: Men va, vad hade han skrivit då?
Mamma: Jamen han hade skrivit om hans situation, att han hade familj och var arbetslös och att han var less på det nu. Han hade fått erbjudanden i massor!


Vad ska man säga? Hon stöder i vått och torrt...

Däremot så kan jag garantera att vi inte prata om samma sak!


/enbjorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0